• Stanowisko: wykładowca
    • Specjalność: literaturoznawstwo
    • Adres: ul. Dobra 55, 00-312 Warszawa, pokój: 2.009
  • Przebieg kariery naukowej
    • 1998 - Magister filologii germańskiej, Instytut Germanistyki Uniwersytetu Warszawskiego, praca magisterska: Jazz als die Freiheitsmusik im Deutschland der 30er und 40er Jahre.
    • 2012 - Doktor nauk humanistycznych w zakresie literaturoznawstwa, Wydział Neofilologii Uniwersytetu Warszawskiego, rozprawa doktorska: ‘Będąc dzieckiem zawsze chciałam być dorosła’. Obraz dziecka i dzieciństwa w twórczości Cornelii Funke, Warszawa 2012, ss. 320.
    • Członek Stowarzyszenia Germanistów Polskich;
    • Członek Gesellschaft für Kinder- und Jugendliteraturforschung
    • Członek zespołu Pracowni Kulturologii Zachodnioeuropejskiej Instytutu Komunikacji Specjalistycznej i Interkulturowej Wydziału Lingwistyki Stosowanej Uniwersytetu Warszawskiego;
    • Współpracownik Centrum Kultury Pamięci i Edycji Pamięci. Uniwersytetu Warszawskiego
  • Zainteresowania i prowadzone prace badawcze
  • Literatura dziecięca, a zwłaszcza aspekty pedagogiczne w literaturze dla dzieci i młodzieży, pedagogika pamięci, edukacja międzykulturowa, komparatystyka kulturowa i literacka.

    Realizowane projekty badawcze:
    • od XI 2017 - nadal: Teoria ugruntowana w naukach humanistycznych. II Wojna Światowa w oczach dzieci polskich - dokumenty Ministerstwa Oświaty w zasobie Archiwum Akt Nowych w Warszawie (współautorka i wykonawca).
    • od IX 2018 - nadal: Obraz i słowo jako narzędzia do przełamywania tabu kulturowego w polskiej i niemieckiej książce dziecięcej przełomu XX i XXI wieku (autorka i wykonawca).

     

  • Najważniejsze publikacje naukowe
  • Książki

    "Będąc dzieckiem zawsze chciałam być dorosła". Obraz dziecka i dzieciństwa w twórczości Cornelii Funke, Instytut Germanistyki Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2012, 320 S.

    Artykuły i rozdziały

    • „Bajki-nie-bajki” czyli II wojna światowa w wybranych polsko- i niemieckojęzycznych utworach dla dzieci z ostatnich 15 lat ze szczególnym uwzględnieniem "Asiuni" Joanny Papuzińskiej. W: Orbis Linguarum vol. 48, Uniwersytet Wrocławski, Wrocław 2018;
    • (Nie)pełno(s)prawny bohater dziecięcy w opowiadaniu „Das war der Hirbel” Petera Härtlinga i serii Rico, Oskar i... „Andreasa Steinhöfla”. W: Journal of Modern Science. Warszawa 2014, tom 4/23/2014, s. 27-41;
    • „Niedojrzałość chyba już wzięła górę nad dojrzałością, a powrót do dzieciństwa lub niewychodzenie poza ten okres to los, jaki jest pisany naszej cywilizacji” – niedorosły dorosły jako typ bohatera w grupie utworów Geschichten nicht nur für Mädchen Cornelii Funke. W: Kultura, Literatura, Język. Pogranicza komparatystyki / Kultur, Literatur, Sprache. Gebiete der Komparatistik. Warszawa 2012, s. 754-766;
    • Das Museum für Kinder- und Jugendbücher in Warschau – ein Ort, wo die Vergangenheit der Gegenwart begegnet und wo sich die ’Tintenwelt’ mit der realen Welt vermischt. W: Deutsch-polnische Beziehungen in Kultur und Literatur. Materialien der Konferenz 8-10. April 2011. Reymontówka-Schriftstellerheim in Chlewiska, Warszawa 2011, Bd. 3, s. 295-301;
    • Wolf Erlbruchs Bilderbuch und seine Präsenz auf dem polnischen Markt. W: Deutsch-polnische Beziehungen in Kultur und Literatur. Materialien der Konferenz 9.-11. April 2010.Reymontówka-Schriftstellerheim in Chlewiska, Warszawa 2010, Bd. 2, s. 327-331;
    • Zur Rezeption des Werkes von Cornelia Funke in Polen. W: Deutsch-polnische Beziehungen in Kultur und Literatur. Materialien der Konferenz 17.-19. April 2009. Reymontówka-Schriftstellerheim in Chlewiska, Warszawa 2009, Bd. 1, s. 215-220;
    • O średniowiecznych powinowactwach Cornelii Funke i Umberto Eco. W: Studia Niemcoznawcze/Studien zur Deutschkunde, Warszawa 2009, t. XLII, s. 245-250;
    • Cornelia Funke – dziecięcy szpieg w świecie dorosłych. W: Studia Niemcoznawcze/Studien zur Deutschkunde, Warszawa 2009, t. XLI, s. 263-281.