-
-
-
Stanowisko: wykładowca
-
Specjalność: glottodydaktyka
-
Funkcja: opiekun praktyk dydaktycznych
-
Adres:
- ul. Dobra 55
- 00-312 Warszawa
- Przebieg kariery naukowej
-
Wykształcenie
- studia magistersko-inżyniersko Politechnika Warszawska, Wydział Elektroniki, Specjalność Aparatura Jądrowa i Medyczna
- studia w UKKNJF UW
- studia Instytut Romanistyki UW
- studia doktoranckie Instytut Romanistyki UW
Przebieg kariery zawodowej
- tłumacz z jęz. angielskiego i francuskiego w Urzędzie Patentowym
- wykładowca w UKKNJF UW Zajęcia z Technologii Informacji
- lektor w Szkole Języków Obcych Politechniki Warszawskiej
- nauczyciel języka angielskiego i francuskiego w szkole podstawowej
- nauczyciel języka francuskiego w Warsaw Montessori School
- redaktor w czasopiśmie Języki Obce w Szkole FRSE
- wykładowca Instytut Romanistyki UW
- Zainteresowania i prowadzone prace badawcze
-
- Wczesnoszkolne nauczanie języków obcych.
- Wykorzystanie technologii informacyjnych w nauczaniu języków obcych.
- Kompetencje interkulturowe poprzez nauczanie słownictwa w oparciu o badania korpusowe.
- Najważniejsze publikacje naukowe
-
Wykaz publikacji
- Dryjańska A. (2008) „Trudności pojawiające się na różnych etapach nauczania na odległość” (w) Postępy e-edukacji, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, 132-141;
- Dryjańska A. (2011) „WebQuest: Wykorzystanie technik informacyjnych na zajęciach języka specjalistycznego”, (w) wydaniu pokonferencyjnym on-line, VI Międzynarodowa Konferencja Edukacyjna Ustroń/Gliwice 2011;
- Dryjańska A., Ducourtioux S. (2012) „Zajęcia na odległość w nauczaniu treści kulturowych” (w) Języki Obce w Szkole, 03/2012, 42-45;
- Dryjańska A. (2013) „Leuk-le-lièvre czyli tradycja francuskojęzyczna w Senegalu” (w) Języki Obce w Szkole, 01/2013, 120-123;
- Dryjańska A. (2013) „Kształtowanie postaw etycznych uczniów na lekcji języka obcego w szkołach katolickich” (w) Dydaktyka językowa a kompetencje ogólne red. J.Stańczyk, E.Nowikiewicz, Nauczycielskie Kolegium Języków Obcych, Bydgoszcz, 2013, 197-211;
- Dryjańska A. (2014) „Sukces dydaktyki języków obcych w kolegiach jezuickich” (w) Wyznaczniki sukcesu nauczyciela i ucznia w glottodydaktyce (red.) B. Karpeta-Peć, R. Kucharczyk, M. Smuk, M. Torenc, Instytut Germanistyki UW, Instytut Romanistyki UW, Warszawa, 219-231;
- Dryjańska A., Wawrzonek K. (2014) „Dydaktyczne wykorzystanie sensomotorycznej aktywności dziecka na lekcji języka obcego”, (w) Języki Obce w Szkole, 04/2014, 85-90;
- Dryjańska, A. (2016) „Językowe wykładniki kształtowania postaw etycznych uczniów w nauczaniu/uczeniu się języka obcego (na przykładzie polskiego szkolnictwa katolickiego)”. Warszawa: Instytut Romanistyki UW, 2016. ISBN 9788388012969.
- Dryjańska, A. (2016) „Słowa˗ wartości: interkulturowość ukryta w językach.” (w) Neofilolog, 2016, 46.2: 37-51. ISSN 1429-2173.