• Stanowisko: adiunkt
    • Specjalność: Literaturoznawstwo, kulturoznawstwo
    • Funkcja: Koordynator ds. USOS w Instytucie Germanistyki
    • Adres: ul. Dobra 55, 00-312 Warszawa, p. 1.040
  • Przebieg kariery naukowej
    • 2018 – doktor habilitowany nauk humanistycznych w zakresie literaturoznawstwa, specjalność: literaturoznawstwo germańskie (Wydział Neofilologii Uniwersytetu Warszawskiego)
    • 2008 – doktor nauk humanistycznych w zakresie literaturoznawstwa, specjalność: literaturoznawstwo germańskie (Wydział Neofilologii Uniwersytetu Warszawskiego)
    • 2005 – magister sztuki na kierunku instrumentalistyka (Wydział Instrumentalny Akademii Muzycznej im. S. Moniuszki w Gdańsku)
    • 2003 – magister na kierunku filologia germańska (Wydział Filologiczno-Historyczny Uniwersytetu Gdańskiego)
  • Zainteresowania i prowadzone prace badawcze
  • Zakres czasowy: nowożytność. Zagadnienia badawcze: korespondencja sztuk (głównie literatury, muzyki i sztuk plastycznych); relacje słowa i dźwięku w muzyce niemieckiego obszaru językowego; niemiecka hymnologia; związki teologii z literaturą; dzieje metryki i pisma na niemieckim obszarze językowym; literatura w kulturze muzycznej Prus Królewskich
  • Najważniejsze publikacje naukowe
  • Monografie
    • Kancjonały luterańskiego Gdańska 1587–1810. Studium nad źródłami lokalnej niemieckiej pieśni kościelnej (= Reformacja w Rzeczpospolitej i Europie Środkowo-Wschodniej 6). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Sub Lupa – Wydział „Artes Liberales” Uniwersytetu Warszawskiego 2017, 722 s.
    • Słowo miastem przepojone. Kantata okolicznościowa w osiemnastowiecznym Gdańsku (= Wydanie Specjalne Orbis Linguarum 89). Wrocław: Oficyna Wydawnicza ATUT – Wrocławskie Wydawnictwo Oświatowe, 2009, 664 s.
    Edycje krytyczne
    • Andreas Hakenberger: Neue Deutsche Gesänge mit Fünff Stimmen und Eins mit Achten nach Art der Welschen Madrigalen Componiret 1610 / Andrzej Hakenberger: Nowe pieśni niemieckie na pięć głosów i jedna na osiem skomponowane na sposób włoskich madrygałów 1610. Bearbeitet und mit Kommentar versehen von / Opracował i komentarzem opatrzył Piotr Kociumbas. Lublin: Polihymnia 2010, 168 s.
      Książki pod redakcją
    • Godlewicz-Adamiec, Joanna/Kociumbas, Piotr/Szybisty, Tomasz (red.): Literatura a malarstwo (= Literatura – Konteksty 2), Kraków–Warszawa: Imedius 2017, 398 s.
    • Godlewicz-Adamiec, Joanna/Kociumbas, Piotr/Michta, Ewelina (red.): Karły na ramionach olbrzymów? Kultura niemieckiego obszaru językowego w dialogu z tradycją, t. 2, Warszawa: Instytut Germanistyki Uniwersytetu Warszawskiego 2016, 342 s.
    • Godlewicz-Adamiec, Joanna/Kociumbas, Piotr/Sokołowicz, Małgorzata (red.): Od mistyczki do komediantki. Kobiety Europy epok dawnych – źródła i perspektywy, Warszawa: Instytut Germanistyki Uniwersytetu Warszawskiego 2016, 365 s.
      Rozdziały w monografiach i artykuły w czasopismach (10 wybranych)
    • Mit Feder enthüllt. Literarische Einweihung der Statue Augusts III. von Polen im Artushof zu Danzig, w: Joanna Godlewicz-Adamiec, Tomasz Szybisty (red.): Literatura a rzeźba / Literatur und Skulptur (= Literatura – Konteksty 4). Warszawa–Kraków: Imedius 2018, s. 233–249.
    • Gdańscy ewangelicy a muzyka kościelna. O dziewiętnastowiecznym spojrzeniu na dziedzictwo protestantyzmu w świetle lokalnych kancjonałów, w: Józef Borzyszkowski (red.): Reformacja i ewangelicyzm nad Bałtykiem. Gdańsk: Nadbałtyckie Centrum Kultury 2018, s. 287–301.
    • Das Hymnologische im Rätselhaften. Zu Michael Conovius’ (1609–1692) intermedialen Kirchenlied-Rebussen, w: Heinrich Assel, Johann Anselm Steiger, Axel E. Walter (Hrsg.): Reformatio Baltica. Kulturwirkungen der Reformation in den Metropolen des Ostseeraums, Berlin–Boston: De Gruyter 2018, s. 523–536.
    • Zum emblematischen Denkprinzip im Danziger Kantatenschaffen des 18. Jahrhunderts, w: Ingrid Höpel, Lars-Olof Larsson (Hrsg.): Emblematik im Ostseeraum – Emblematics around the Baltic (= Mundus Symbolicus 3), Kiel: Verlag Ludwig 2016, s. 35–44.
    • Zwischen Identitätsbildung und Kulturaustausch. Zu hybriden Erscheinungen des Musiklebens im Danzig des 17. und 18. Jahrhunderts, w: Joanna Kodzik, Włodzimierz Zientara (Hrsg.): Hybride Identitäten in den preußisch-polnischen Stadtkulturen der Aufklärung. Studien zur Aufklärungsdiffusion zwischen Stadt und Land, zur Identitätsbildung und zum Kulturaustausch in regionalen und internationalen Kommunikationsnetzwerken (= Presse und Geschichte – Neue Beiträge 99), Bremen: edition lumière 2016, s. 97–124.
    • Hymnologische Quellen als Wissensschatz zur Musizierkunst im Danzig des 17. Jahrhunderts, w: Danuta Popinigis, Danuta Szlagowska, Jolanta Woźniak (ed.): Musica Baltica. Music-making in Baltic Cities – various kinds, places, repertoire, performers, instruments, Gdańsk: Wydawnictwo Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku 2015, s. 109-122.
    • Ofiarowując i splendoru przymnażając. Muzyka dla magistratu nowożytnego Gdańska, w: Sylwia Bykowska, Edmund Kizik, Piotr Paluchowski (red.): Rządzący i rządzeni. Władza i społeczeństwo Gdańska od średniowiecza po współczesność (= Res Gedanenses. Studia i materiały Muzeum Historycznego Miasta Gdańska 9), Gdańsk: Muzeum Historyczne Miasta Gdańska – Rada Miasta Gdańska – Stowarzyszenie Rajcy Gdańscy 2015, s. 91–108.
    • Jugenderziehung und musikalisch-dichterisches Schaffen am Akademischen Gymnasium zu Danzig im 17. Jahrhunderts, w: „Documenta Pragensia” 31 (2012), s. 351–369.
    • Zwischen Diakonat und Kantorat. Michael Albinus’ Dichtung mit Christoph Werners Musik als Beispiel einer künstlerischen Kooperation im Danzig des 17. Jahrhunderts, w: „Jahrbuch des Bundesinstituts für Kultur und Geschichte der Deutschen im östlichen Europa” 20 (2012), s. 253–275.
    • Das Repertoire von Pestliedern in den zu Danzig herausgegebenen deutschsprachigen Gesangbüchern des 17. und 18. Jahrhunderts, w: Carl Christian Wahrmann, Martin Buchsteiner, Antje Strahl (Hrsg.): Seuche und Mensch. Herausforderung in den Jahrhunderten (= Historische Forschungen 95), Berlin: Duncker&Humblot 2012, s. 137–155.