• Stanowisko: adiunkt
    • Specjalność: literaturoznawstwo, literatura francuska XVII i XVIII w
    • Funkcja: Kierownik Zakładu Literaturoznawstwa Francuskiego
    • Adres: ul. Dobra 55
  • Przebieg kariery naukowej
    1. tytuł magistra: (1987, Université Sorbonne Paris IV, « Le théâtre dans les lettres de Mme de Sévigné », dir. Bernard Raffalli,)
    2. stopień doktora: (2000, Uniwersytet Warszawski, „Le romanesque dans les lettres de Mme de Sévigné”, promotor : prof. dr hab. Halina Suwała)
    3. stopień doktora habilitowanego: (2011, Uniwersytet Warszawski, „L’amour de la morale, la morale de l’amour. Les romans de Catherine Bernard”, recenzenci : prof., dr hab. Regina Bochenek-Franczakowa, prof. dr hab. Henryk Chudak, prof. dr hab. Krystyna Gabrielska, prof. dr hab. Jerzy Lis )
    4. tytuł naukowy profesora: (rok uzyskania, recenzenci dorobku)
  • Zainteresowania i prowadzone prace badawcze
    1. Prace badawcze: powieść, teatr, literatura epistolarna francuska XVIIw. Udział w projektach badawczych : zespół badający zjawisko marginalności w literaturze francuskiej oraz udział w międzynarodowym projekcie Le réseau scientifique « „Cultures européennes – identité européenne».
    2. Dydaktyka: wykład i konwersatoria z historii literatury francuskiej XVII/ XVIII w, konwersatoria z historii i kultury francuskiej, zajęci poświęcone analizie tekstów literackich, seminaria licencjackie i magisterskie, konwersatoria tematyczne
  • Najważniejsze publikacje naukowe
    1. „Jak czytać stare powieści? Wyprawa do literackiej kuchni Jeana Chapelaina” [w] Literatura od kuchni. W kręgu dawnej kultury krajów romańskich, red. Anna Gęsicka, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń, 2017, s. 163-174.
    2. « La correspondance de Jean Chapelain : témoignage de l’amitié sincère et utilitaire entre les hommes de lettres » [w] Romanica Wratislaviensia, LXIV, pt. Amitié, 2017, s. 35-45
    3. "Teatr Françoise Pascal, czyli o pociesznych wykwintnisiach przed Molierem" [w] Kobieta w kulturze i literaturze – od antyku po XXI wiek, red. M. Malinowska, Instytut Romanistyki UW, 2017, s. 135-143.
    4. „Przemiany bohatera heroicznego na przykładzie Brutusa Catherine Bernard i Brutusa Woltera” [w] Przejścia i przemiany w dawnych literaturach romańskich, WUW, Warszawa, 2016, s. 55-63.
    5. « L’auteur, le personnage, le lecteur dans les Lettres galantes de Monsieur le Chevalier d’Her***» [w] L’auteur, le personnage, le lecteur dans les lettres romanes, red. Marzena Chrobak, Jakub Kornhauser, Wacław Rapak, Księgarnia Akademicka, Kraków, 2014, s. 159-168.
    6. Le romanesque dans les Lettres de Madame de Sévigné, Peter Lang Edition, Frankfurt nad Menem, seria Études de linguistique, littérature et art, vol. 4, 2014, s. 174
    7. « La maladie d’amour : théorie médicale (Jacques Ferrand), analyse romanesque (Mme d’Aulnoy) » [w] Médecine et littérature, M. Klik (red.), publikacja Instytutu Romanistyki UW, Warszawa, 2013, s. 47-59.
    8. « Entre le jeu galant et l’illusion de l’authenticité : Le Commerce du Parnasse de Françoise Pascal » [w] De la lettre aux belles-lettres. Etudes destinées à Regina Bochenek-Franczakowa, red. W. Rapak, J. Kornhauser, I. Piechnik, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków, 2012, s. 262-273.
    9. "En quête d'une nouvelle sensibilité – les romans de Catherine Bernard" [w] La tradition des romans de femmes XVIIIe-XIXe siècles, textes réunis et présentés par Catherine Mariette-Clot et Damien Zanone, Honoré Champion, Paryż, 2012, s. 31- 40.
    10. L’amour de la morale, la morale de l’amour. Les romans de Catherine Bernard, Wydział Neofilologii UW, Warszawa 2010, s. 256.