• Stanowisko: Adiunkt
    • Specjalność: Współczesna kultura amerykańska, badania nad konsumpcją, współczesna powieść Amerykańska
    • Adres:

      Pokój 3239, ul. Dobra 55.

  • Przebieg kariery naukowej
  • Magister, Uniwersytet Warszawski, 2005

    Doktor nauk humanistycznych, Uniwersytet Warszawski, 2011

    Habilitacja, Uniwersytet Warszawski 2022.

  • Zainteresowania i prowadzone prace badawcze
  • Zainteresowania: życie codzienne a kultura popularna w Stanach Zjednoczonych w XX i XXI w.; badania nad subkulturami; Konsumpcja i kultura konsumeryzmu w Stanach Zjednoczonych; literatura amerykańska XX i XXI wieku; życie i twórczość Fredericka Williama Rolfe'a. Moim aktualnym projektem jest badanie wymiaru zmian jakie kryzys gospodarczy 2007/2008 r. miał na amerykańską kulturę konsumencką i ideologie związane z rynkiem ze szczególnym uwzgledieniem kontekstu literaury.

  • Najważniejsze publikacje naukowe
    • Miernik, Mirosław Aleksander (2021). Rethinking Fiction after the 2007/8 Financial Crisis: Consumption, Economics, and the American Dream. Routledge
    • Miernik, Mirosław Aleksander (2019). Turmoil and Change: A View at the Legacy of the 2007-2008 Financial Crisis and Great Recession. W: I. Kimak i J.Nikiel (Red.). Exhaustion and Regeneration in Post-Millennial North-American Literature and Culture. Frankfurt am Main: Peter Lang
    • Miernik, Mirosław Aleksander (2019). Sprzedali się! Kwestia komercji w kontekście muzyki rockowej. Zarys problemu. W: J. Osiński , M. Pranke , A. Szwagrzyk i P. Tański (Red.). Kultura Rocka 3: Tradycje, Poszukiwania, Kontynuacje (3). (s. 90-102). Toruń: Koło Lektury Filologiczno-Filozoficznej Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu.
    • Miernik, Mirosław Aleksander (2018). Whaddya Rebellin' Against? Youth Rebellion and Domesticity in The Wild One and Rebel Without a Cause. KULTURA POPULARNA, 4, (s. 68-76).
    • Miernik, Mirosław Aleksander (2017). Capitalism as a Cultural System: In Memory of Joyce Appleby. Polish Journal for American Studies, 11, (s. 223-230).
    • Miernik, Mirosław Aleksander (2016). "Hipsterzy, Beaci i Bitnicy: O Subkulturowych Korzeniach Beat Generation" w: "Bitnicy", red. Marek Paryż (25-44).
    • Miernik, Mirosław Aleksander (2016). "’Everybody knows that the game was rigged’: Protests against the War on Terror in the Work of Ministry, Nine Inch Nails, and Tom Waits” w: America: Justice, Conflict, War, red. Amanda GIlroy and Marietta Messmer. Heidelberg: Universitätsverlag Winter (171-188).
    • Miernik, M. A. (2015). "Od Gotyku do Dark Independent. O rozwoju subkultury gotyckiej w Polsce po roku 1999" w: Kultura Rocka: Twórcy - Tematy - Motywy. Tom 1. Red. Jakub Osiński, Michał Pranke, Aleksandra Szwagrzyk, Paweł Tański, Toruń: Interdyscyplinarne Czasopismo Humanistyczne ProLog (pp. 200-211).
    • Miernik, M. A. (2015). "A Vicious Circle: How Canon Continues to Reinforce Sex Segregation in Literature in the 21st Century" w: Acta Philologica, nr 47 (pp 85-96).
    • Miernik, M. A. (2015). "The Problem of Deviance in Subcultural Studies" in: Exploring History: British Culture and Society 1700 to the Present. Essays in Honour of Professor Emma Harris. Frankfurt: Peter Lang.
    • Miernik, M. A. (2015). Rolfe, Rose, Corvo, Crabbe: The Literary Images of Frederick Rolfe. Frankfurt: Peter Lang.
    • Miernik, M. A. (2014). "Between Audacity and Convention: a Reassessment of Frederick Rolfe's Fiction" w: Grażyna Bystydzieńska and Emma Harris (red.), From Queen Anne to Queen Victoria: Readings in 18th and 19th Century British Literature and Culture, vol. 4. Warsaw: Ośrodek Studiów Brytyjskich UW (pp. 343-352).
    • Miernik, M. A. (2013). "A Taxonomy of Fame: A Semiotic Approach" w: Acta Philologica 43. Warszawa: Wydział Neofilologii Uniwersytetu Warszawskiego (pp. 13-20).
    • Miernik, M. A. (2013). "The Evolution of Emo and Its Theoretical Implications" w: Polish Journal for American Studies. Warszawa: Instytut Anglistyki Uniwersytetu Warszawskiego (pp. 175-188).
    • Miernik, M. A. (2008). "Nadinterpretacje, metafory i obskurantyzm – analiza błędów najczęściej popełnianych w dziedzinie kulturoznawstwa", w: Andrzej Pankowicz, Jarosław Rokicki, Paweł Plichta (red.) Tożsamość kulturoznawstwa. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego (pp. 119-124).