• Stanowisko: adiunkt (z hab.)
    • Specjalność: językoznawstwo
    • Funkcja: Pełnomocnik Dyrektora IAUW ds. Kształcenia Nauczycieli, Przewodniczący WKW
    • Adres: ul. Hoża 69, 00-681 Warszawa
  • Przebieg kariery naukowej
    1. magisterium (Uniwersytet Warszawski, 1994, językoznawstwo), tytuł pracy: The Parametrized Binding Theory. A Study in the Acquisition of Anaphors and Pronouns.
    2. doktorat (Uniwersytet Warszawski, 2002, językoznawstwo), tytuł rozprawy: Language Awareness as a Factor in Foreign Language Learning and Teaching (as Exemplified by the Learning and Teaching of English).
    3. habilitacja (Uniwersytet Warszawski, 2014, językoznawstwo), tytuł monografii: Teaching English at the Tertiary Level. A Study on Tokens of Advancedness, Perceptions of Needs and Quality Management.
  • Zainteresowania i prowadzone prace badawcze
  • Dorobek naukowy zogniskowany jest na dwóch dziedzinach, na badaniach nad świadomością językową (language awareness), oraz nad procesami uczenia języka na poziomie zaawansowanym, w tym na badaniu potrzeb (needs analysis) oraz zarządzaniu jakością (quality management). Dodatkowo, w pracy zawodowej jak i w badaniach zajmuję się kształceniem nauczycieli języka angielskiego (najświeższe badanie dotyczyło przekonań studentów odnośnie czynników wpływających na nauczanie czytania w języku obcym i rodzimym).
  • Promotor prac doktorskich
  • Sprawuję opiekę nad następującymi doktorantami:
    1. mgr Marcin Jurkowski (rok 4), rozprawa dotyczy badania nauczania pisania na potrzeby akademickie w Zintegrowanym Nauczaniu Przedmiotowo-Językowym (CLIL);
    2. mgr Ammar Al-Khawlani (rok 3), rozprawa dotyczy badania autonomii i strategii językowych w nauczaniu języka angielskiego;
    3. mgr Issa Al-Qaderi (rok 3), rozprawa dotyczy badania aspektów pragmatyki języka angielskiego jak lingua franca (ELF);
    4. mgr Karolina Czopek (rok 2), rozprawa dotyczy badania nauczania języka angielskiego słuchaczy Uniwersytetów Trzeciego Wieku.
  • Najważniejsze publikacje naukowe
    • Jurkowski, M. & Możejko, Z. P. (2016). The role of CLIL science teachers in teaching writing skills. Anglica Wratislaviensia, 54, 87-98. doi:10.19195/0301-7966.54.6
    • Możejko, Z. P. (2016). A post-methods perspective on ELT materials in pre-war Poland. In D. Gałajda, P. Zakrajewski, & M. Pawlak (Eds.), Researching Second Language Learning and Teaching from a Psycholinguistic Perspective. Studies in Honour of Danuta Gabryś-Barker (pp. 223-235). Cham, Switzerland: Springer. doi:10.1007/978-3-319-31954-4_15
    • Krajka, J., Możejko, Z. P., & Gadomska, A. (2016). CLIL instruction in online interactive multimedia: A case study of Polish middle school learners of English. International Journal of Continuing Engineering Education and Lifelong Learning, 26(2), 168-182. doi:10.1504/IJCEELL.2016.076013
    • Możejko, Z. P. (2014). Is language awareness actually part and parcel of FL teacher training? In A. Łyda & K. Szcześniak (Eds.), Awareness in Action: The Role of Consciousness in Language Acquisition (pp. 35-49). Cham, Switzerland: Springer. doi: 10.1007/978-3-319-00461-7_3
    • Możejko, Z. P. (2013). Teaching English at the Tertiary Level. A Study on Tokens of Advancedness, Perceptions of Needs and Quality Management. Warszawa: Instytut Anglistyki UW.
    • Możejko, Z. P. (2013). On standards and advancedness in foreign language education. In D. Gabryś-Barker, E. Piechurska-Kuciel & J. Zybert (Eds.), Investigations in Teaching and Learning Languages. Studies in Honour of Hanna Komorowska (pp. 171-180). Cham, Switzerland: Springer. doi.org/10.1007/978-3-319-00044-2_12
    • Możejko, Z. P. (2013). The role of affective factors in CLIL provision in the secondary school. In D. Gabryś-Barker & J. Bielska (Eds.), The Affective Dimension in Second Language Acquisition (pp. 226-240). Bristol, UK: Multilingual Matters.