• Przebieg kariery naukowej
    • magister filologii angielskiej, Uniwersytet Warszawski, 2002
    • magister kulturoznawstwa, Uniwersytet Warszawski, 2005
    • doktor nauk humanistycznych, Uniwersytet Warszawski, 2009
  • Zainteresowania i prowadzone prace badawcze
    • Anna Pochmara jest adiunktem w Instytucie Anglistyki Uniwersytetu Warszawskiego. Jako doktorantka otrzymała stypendium Fundacji Fulbright, dzięki któremu przeprowadziła badania w African American Studies Department (Uniwersytet Yale), za które uzyskała tytuł doktora w 2009.
    • Jej zainteresowania obejmują amerykańską prozę naturalistyczną, realistyczną i modernistyczną, płeć kulturową, badania nad seksualnością, kulturę afroamerykańską, kulturową historię używek.
    • Jest autorką The Making of the New Negro: Black Authorship, Masculinity, and Sexuality (2011), która została wyróżniona nagrodą Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
    • Kończy projekt badający przedstawienia wstrzęmięźliwości i niewstrzemięźliwości w literaturze afroamerykańskiej przełomu XIX i XX wieku.
  • Najważniejsze publikacje naukowe
    • Książki i numery specjalne
    • Co-editor with Samir Dayal and Ewa Luczak. Cosmopolitanisms, Race, and Ethnicity: Cultural Perspectives. De Gruyter Open, 2018.
    • Co-editor with Justyna Wierzchowska. Uses of Black Camp, A special issue of Open Cultural Studies 1 (2017).
    • The Making of the New Negro: Black Authorship, Masculinity, and Sexuality in the Harlem Renaissance. Amsterdam: Amsterdam University Press, 2011.
    • Artykuły i rozdziały
    • “Enslavement to Philanthropy, Freedom from Heredity: Amelia E. Johnson’s and Paul Laurence Dunbar’s Uses and Misuses of Sentimentalism and Naturalism.” Polish Journal for American Studies 12 (2018): 113–128.
    • Co-authored with Justyna Wierzchowska. “Notes on the Uses of Black Camp.” Open Cultural Studies 1 (2017): 696–700.
    • Co-authored with Justyna Wierzchowska. “Nobody Knows My Name: The Masquerade of Mourning in the Early 1980s Artistic Productions of Michael Jackson and Prince.” Open Cultural Studies 1 (2017): 628–645.
    • “Like Mother Like Daughter?: Matrilineal Opposition in African American Mulatta Melodrama.” Anglica. An International Journal of English Studies 26.1 (2017): 165– 192.
    • „Ranni matadorzy, odpoczywający bokserzy, nieruchomi żołnierze. Przedstawienia męskości w zbiorze Mężczyźni bez kobiet a zmiany w ideologiach genderowych początku dwudziestego wieku”. Mistrzowie literatury amerykańskiej. Ernest Hemingway. Ed. Ewa Łuczak. Warsaw: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, 2017. 75-102.
    • "Failed Patriarchs, Familial Villains, and Slaves to Rum: White Masculinity on Trial in African American Mulatta Melodrama." Nordic Journal of English Studies 15.4 (2016):208-35.
    • “Tropes of Temperance, Specters of Naturalism: Amelia E. Johnson’s Clarence and Corinne.” Atlantis. Journal of the Spanish Association for Anglo-American Studies 38.2.
    • “Harlem Renaissance/New Negro Movement.” America in the World, 1776 to the Present: A Supplement to the Dictionary of American History. Ed. Edward J. Blum. Farmington Hills, MI: Charles Scribner’s Sons, 2016. 445–447.
    • “Between Elysium and Inferno: The Rhetoric of Ambivalence in Oscar Wilde’s and Rudyard Kipling’s Writings About America.” Journal of Transatlantic Studies 13.1 (2015): 56–75. doi: 10.1080/14794012.2014.990736
    • “Czarni Biali” i “Półmężczyźni-półkobiety”: Kulturowa Liminalność a Fabuła Pikareski i Westernu w Powieści Thomasa Bergera Mały Wielki Człowiek”. Amerykański Western Literacki w XX Wieku. Między Historia, Fantazją a Ideologią. Warsaw: Czuły Barbarzyńca, 2013. 128–147.
    • “Gra w ciemno. Dylematy i paradoksy lektury opowiadania ‘Recitatif’” Mistrzowie literatury amerykańskiej. Toni Morrison. Ed. Ewa Łuczak. Warsaw: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, 2013. 47–64.
    • “Empire Desires Strike Back: Early Twentieth-Century African American Rewritings of Imperial Mythologies.” In Other Words: Dialogizing Postcoloniality, Race, and Ethnicity. Frankfurt am Main: Peter Lang, 2012. 83–94.
    • “White Lenses, Black Voices: Richard Wright Narrates FSA Photography.” Projecting Words, Writing Images: Intersections of the Textual and the Visual in American Cultural Practices. Ed. John R. Leo and Marek Paryż. Newcastle upon Tyne: Cambridge Scholars Publishing, 2011. 251–276.