• Przebieg kariery naukowej
    1. tytuł magistra: Uniwersytet Warszawski: Katedra Iberystyki. "Forma y sentido del teatro de Fernando Arrabal" opiekun: prof. dr hab. Kazimierz Sabik (UW)
    2. stopień doktora: Uniwersytet Warszawski: Wydział Neofilologii. “Teoría y práctica en el teatro cortesano español del Siglo de Oro: la obra de Francisco Bances Candamo” promotor: prof. dr hab. Kazimierz Sabik (UW),
    3. stopień doktora habilitowanego: Uniwersytet Warszawski: Wydział Neofilologii. "Auto sacramental en el teatro español del siglo XX. Recuperación y transformación del género áureo" Warszawa, Biblioteka Iberyjska/Instytut Studiów Iberyjskich i Iberoamerykańskich, recenzenci: Urszula Aszyk (UW), Maria Falska (UMCS), Danuta Künstler-Langner (UMK)
  • Zainteresowania i prowadzone prace badawcze
  • Historia teatru i dramatu hiszpańskiego, model teatru barokowego w hiszpańskim teatrze XX i XXI wieku, kultura hiszpańskiego Złotego Wieku   Prace badawcze:   Dydaktyka:
    • Literatura hiszpańska: od średniowiecza po renesans
    • Literatura hiszpańska: od baroku po romantyzm
    • Aktualne tendencje w teatrze hiszpańskim
    • Na scenie i na ekranie: filmowe adaptacje hiszpańskich sztuk teatralnych
    • Życie codzienne w Hiszpanii w XVI i XVII w. na podstawie źródeł literackich
  • Promotor prac doktorskich
    1. z otwartym przewodem
    2. z pomyślnie zakończonym przewodem
  • Najważniejsze publikacje naukowe
    1. Aszyk, Urszula; Kumor, Karolina; Marta Piłat-Zuznamkiewicz (red.) 2015 El teatro español como objeto de estudios a comienzos del siglo XXI Warszawa, Instytut Studiów Iberyjskich i Iberoamerykańskich, s. 309
    2. Kumor, Karolina 2014. Auto sacramental en el teatro español del siglo XX. Recuperación y transformación del género áureo Warszawa, Instytut Studiów Iberyjskich i Iberoamerykańskich, s. 460.
    3. Kumor, Karolina 2013. El auto sacramental en el combate: apuntes sobre la mitificación y desmitificación del género teatral durante la guerra civil española w: Antonio Chicharro, Karolina Kumor, Katarzyna Moszczyńska (red.) Mitificación y desmitifición del canon y literaturas en España e Hispanoamérica, Granada, Universidad de Granada, s. 73-98.
    4. Kumor, Karolina; Katarzyna Moszczyńska 2012 Myśl komparatystyczna w Hiszpanii: cele, dylematy i wyzwania w: Alina Nowicka-Jeżowa, Krystyna Wierzbicka-Trwoga i Tomasz Wójcik (red.) Drogi i rozdroża współczesnej komparatystyki europejskiej, Warszawa, Elipsa, s. 61-69
    5. Kumor, Karolina 2012 Auto sacramental a rozwój hiszpańskiej dramaturgii w latach trzydziestych XX wieku w: Urszula Aszyk i Piotr Olkusz (red.) Tak blisko i tak daleko. Hiszpańskojęzyczny teatr i dramat ostatnich stu lat, Kraków, Księgarnia Akademicka, s. 41-57.
    6. Kumor, Karolina; Edyta Waluch de la Torre (red.) 2012 Realidades heterogéneas: reflexiones en torno a la literatura, lengua, historia y cultura ibérica e iberoamericana, Warszawa, Instytut Studiów Iberyjskich i Iberoamerykańskich Uniwersytetu Warszawskiego, s. 525.
    7. Kumor, Karolina 2009 „Moja Infantka, Velázqueza, ale moja!” O migracji motywu malarskiego i dialogu międzykulturowym: Velázquez, Tadeusz Kantor i Jerónimo López Mozo w: Urszula Aszyk, Agnieszka Flisek, Łukasz Grutzmacher, Karolina Kumor (red.) W kręgu literatury i kultury iberyjskiej i iberoamerykańskiej. Migracja i transformacja dyskursów – dialog międzykulturowy Warszawa, Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego, s. 155-177.
    8. Kumor, Karolina; Katarzyna Moszczyńsk 2009 Mecanismos psíquicos del poder y la violencia simbólica en el teatro de Paloma Pedrero w: „Sociocriticism”, tom 24, nr 1-2, s. 305-336.
    9. Kumor, Karolina 2009 Dos reescrituras dramáticas de un mismo texto: „Rosaura (el sueño es vida, milady)” y „En una torre encantada”, de Ernesto Caballero w: Alfons Gregori (red.) Discurso de fronteras – fronteras de discurso: literatura, pensamiento y cultura en el ámbito ibérico e iberoamericano, Poznań, Lexem, s. 465-475.
    10. Kumor, Karolina 2007 El teatro histórico de Bances Candamo: entre política y mitificación del pasado w: „Theatralia. Revista de Poética del Teatro” (Mirabel, Pontevedra), nr 9, s. 123-136.